sobota, 16 listopada 2013

Łańcuchy Wenus, czyli Liebster Award.

  To dla niektórych będzie ostry szok. Otóż znalazłam się w szacownym gronie blogerów, nominowanych do Liebster Award przez Myszę- dzięki której znalazłam pretekst do napisania nowego posta (stagnacja, ma wieczna stagnacja). Jednak pozwolę sobie nie prezentować żadnej listy linków, z tego powodu, że większość już się pojawiła (wiem, jestem beznadziejna). A teraz przejdźmy do pytań.

1. Ulubiona piosenka "z filmu"?
Pewnie mogłabym tu wymienić multum, ale posłużę się swoją ostatnią fascynacją, związaną z odświeżeniem "The Breakfast Club". Chodzi oczywiście o "Don't You" Simple Minds. A myślałam, że lata osiemdziesiąte to nie moja brożka.
Przekonywanie do seansu bywa irytujące, ale z ręką na sercu polecam ten film ludziom, którzy jeszcze go nie widzieli (kosmitom też).

2. Reżyser, którego filmów z zasady nie lubisz?
[Złowieszczy śmiech w tle]. Z pewnością Bertolucci, którego dwie z trzech produkcji mnie delikatnie mówiąc zdegustowały. Podobnie mam z Jimem Jarmuschem- seans "Mystery Train" wciąż pozostaje rozczarowującym wspomnieniem. Podium zamyka tu Woody Allen z powodu marnego "Vicky Cristina Barcelona" ("Annie Hall" i "Wszystko gra" mi się podobało, ale VCB boli mnie do tej pory). O i może jeszcze Cronenberg. Jakoś mi nie po drodze do jego wizji. 

3. Film, który obejrzałeś/obejrzałaś w tym roku, a który najbardziej Cię zaskoczył (pozytywnie lub negatywnie)?
Pozytywnie: chyba "Na zawsze Laurence", bo mój stosunek do wcześniejszych filmów Dolana był po prostu obojętny. 
Negatywnie: "Niebieski" Kieślowskiego. Choć produkcji nie oceniam nisko, to nie mogę oprzeć się wrażeniu rozczarowania.

4. Serial do którego oglądania trudno jest Ci się przyznać przed znajomymi?
 Chyba "Doctor Who"(ok, jestem na Tennancie). Czemu? Bo nie wszyscy umieją podejść z dystansem do tej stylistyki plus obejrzeli z jeden lub dwa randomowe odcinki.

5. Książka, która zmieniła Twoje życie?
Cykl "Królowie Przeklęci" Maurice'a Druona. Po niej już wszystko kojarzy mi się z templariuszami.  

6. Gdyby Twoje życie miało przypominać dowolny serial, który byś wybrał/wybrała?
Dobre pytanie. Gdybym wybrała "Grę o tron", byłabym chyba masochistką, a z drugiej strony po takim "Hannibalu" nie mogłabym spać po nocach. Zatem decyduję się na świat "Martina Tajemniczego" (mam nadzieję, że rysunkowe serie też mogą być). 

7. Twoje tegoroczne (lub zeszłoroczne) odkrycie muzyczne?
 Chyba Sneaker Pimps, albo Arcade Fire. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

8. Gatunek filmowy, którego oglądanie przychodzi Ci z trudem?
Najbardziej western. To po prostu nie moje klimaty.
 
9. Wymarzony geekowski pojazd, który chciałbyś/chciałabyś sobie sprawić?
Magiczna Chmurka Son Goku. Choć nie wiem, czy podpada pod tę kategorię. 

10. Wyobraź sobie, że Twój znajomy/znajoma może Cię przedstawić Twojemu ulubionemu aktorowi/aktorce/muzykowi/twórcy/pisarzowi/whatever. Czy korzystasz z okazji, by poznać swojego idola?
Musiałabym to dobrze rozważyć, biorąc pod uwagę mą patologiczną nieśmiałość. 

11. Najbardziej żenujący utwór, jaki ostatnio wpadł Ci w ucho?
TODzięki Owcy. 

EDIT:  To jeszcze pytania od Izki, bo są fajne.

1. Do której serialowej rodziny chciałbyś/łabyś należeć?
 Pierwsze pytanie i już zagwozdka. Wygląda na to, że nie znam zbyt wielu serialowych rodzin, a jak już to kompletnie wyleciały mi z głowy. Po gruntownym namyśle wybieram coś między "Czarodzieje z Waverly Place" (możecie hejtować, ale hej-tam się czaruje!) i "Jak dwie krople wody" (oglądałam to w czasach gimnazjum i mam gigantyczny sentyment do Olsenek).

2. Jeśli miałbyś/miałabyś okazję dać Morganowi Freemanowi jakikolwiek tekst do przeczytania, to co by to było? 
 Notatkę z wykładu o KPA. Nic bardziej nie prowokuje do rozmyślań, jak nuty Freemana ślizgające się po definicji decyzji i postanowień.

3. Wpis na blogu, którego pisanie sprawiło Ci najwięcej frajdy. 
 Ta  o rocznym podsumowaniu. Od groma w nim irytujących gifów, ale naprawdę miło się pisało.

4. Scena filmowa, którą chciałbyś/chciałabyś odtworzyć w swoim życiu. 
 Fragment z "Zabiłem moją matkę", gdy Hubert goni Chantale ubraną w ślubną suknię. Poniżej filmik.



5. Twoja najbardziej geekowska fantazja seksualna.
[nie wiem czy o to chodziło] Na pewno motyw 'użarcia' przez wampira (ew. odwrotnie)/gorące krzesło z Jamesa Bonda (torturująca Elektra). 


6. Najbardziej znienawidzona postać serialowa. 
  Kurczę, mam takich przesyt, ale gdybym już musiała wybierać byliby to: Joffrey Baratheon ("Gra o Tron"), Catelyn Stark ("Gra o Tron"),  DS Erin Gray ("Luther"), Robin Hood BBC, Gubernator z "The Walking Dead" i Elena Gilbert z "Pamiętników Wampirów"(choć ta z dużo mniejszym natężeniem).


7. Jesteś supersławnym blogerem i dostajesz okazję uczestniczenia w powstawaniu filmu swojego ulubionego reżysera. Którego wybierasz? I jak wyobrażasz sobie swoją rolę w filmie?
 Davida Finchera. Coś pomiędzy tworzeniem scenariusza i soundtracku, byłoby w sam raz dla mnie, a kto wie, może bym wystąpiła w jakimś epizodzie?

8. Film, którego nigdy nie podejrzewałeś/łaś o to, że wzruszy Cię do łez. 
 Chyba "Les Miserables", bo podejrzewałam tę produkcję o tanie chwyty.

9. Który serial powinien otrzymać swoją filmową kontynuację?
 Zdecydowanie "Miasteczko Twin Peaks" tyle, że film musiałby odnosić się do późniejszych wydarzeń z serii, a nie dookreślać ją łącząc przeszłe zdarzenia- tak jak miało to miejsce w "Ogniu krocz za mną".

10. Jakie smakołyki pomagają Ci w pisaniu?
 Zdecydowanie te, które zawierają w sobie jakiś element czekolady. 

11. Film, który byłby idealny, gdyby nie jego zakończenie (wiem, niebezpieczne pytanie). 
"Blue Velvet". Nie zdradzę czemu, po prostu mi nie pasowało. I jeszcze "Kocha, lubi, szanuje", bo wyszło zbyt ckliwie (chodzi mi o przemówienie w szkole).


kolejny EDIT: To jeszcze podchwycone z Ovis aries!


1. Oskar za najlepszy film 2013 roku trafi do...?
Nigdy nie byłam dobra w tego typu zabawach, ale być może trafi on do któregoś filmu z Fassbenderem (może "12 Years a Slave"), produkcji z Tomem Hanksem (Hanks jest lubiany przez Akademię), albo  też padnie na "Butlera".

2. Największe serialowe zaskoczenie tego sezonu to..
I tu pustka w głowie, bo widziałam tylko "Sleepy Hollow", a na niego nie wyczekiwałam. Ździebko rozczarowało mnie "The bridge" (pasuje?).

3. Trzy ulubione książki z dzieciństwa to?
 "Ania z Zielonego Wzgórza", "Harry Potter" i "Karolcia" (podobał mi się motyw znikania i Filomena).

4. Filmy w kinie czy w zaciszu domowym?
 I tu i tu. Kino jest po to by chłonąć efekty, a domowe pielesze, by szukać inspiracji.

5. Kobieta-gracz gra tylko w Simsy?
 Kobieta-gracz nie tylko specjalnie nie gra w Simsy, ale ubóstwia strzelanie z pistoletu- choć przede wszystkim nie straszne jej klikanie do upadłego i łączenie abstrakcyjnych przedmiotów, żeby przejść grę przygodową.

6. Aktorskie odkrycie 2013 roku:
Lee Pace. Zaczęło się od "Lincolna", potem była "Dziewczyna żołnierza", a kilka miesięcy temu odkryłam, że zagra(ł) w "Hobbicie".

7. Ulubiony filmowy lub serialowy bromance?
Tulio i Miguel z "Drogi do El Dorado" (nie wiem czy Will i Hannibal tu pasują).

8. Twój najbardziej popularny post to?
 Ten o "Amazing Spider-Manie". Co jest dla mnie zagadką po dziś dzień.

9. Plany blogowe: zdobycie świata czy umocnienie pozycji w niszy?
 Mój obszar okołoblogowy specjalną niszą nie jest, więc marzy mi się po prostu bycie lepszą w pisaniu i poszerzanie swojej wiedzy.

10. Poezja czy proza?
 Jednak proza, bo w temacie liryki jestem zdecydowanie mało pojętna.

11. 3D czy 2D?
Jasne, że 2D, od trzeciego wymiaru robią mi się ślady na nosie z powodu okularów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...